donderdag 24 augustus 2017

Dag 5,Mittersheim-Wasselonne 75 km

Onder een stralend zonnetje spring ik deze morgen mijn fiets op.Ik moet eerst een eind langs het kanaal.Oeps,niet opgelet en 2 km te ver!,ik moest linksaf maar ging rechtdoor.
Gedurende enkele km gaat het weer bergop -bergaf.
Voorbij Sarrebourg zou ik langs een kanaal moeten fietsen,maar ik zie geen water.Ik ben nochtans op de juiste weg,even voorbij Artzviller kom ik toch langs het kanaal .Maar even plots is het weer weg.Waar is dat naartoe?.Het is simpelweg verhuisd.Vanaf Artzviller werd een kanaal langs de bergwand aangelegd,een soort hellend vlak van Ronquiere. Daardoor is het oude kanaal ,waar ik nu langs fiets droog komen te staan.Het is prachtig om te zien hoe oude sluishuisjes overwoekerd zijn door de natuur en hoe het oude waterbekken een eigen vegetatie heeft gekregen.
Er werd zelfs een fietspad door het kanaal getrokken.
Even verder kom ik aan dat nieuwe kanaal (Canal du Marne au Rhin),dat ik volg tot Saverne.
In Saverne verlaat ik dit kanaal en t wordt weer ferm klimmen tot Salenthal.
Daarna daal ik af ,langs een fietspad tot Wasselonne.
Het was vandaag een mooie rit,veel variatie en niet zo desolaat als Lotharingen.We zijn nu in de Elzas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten