vrijdag 1 september 2017

Fietsdag nr 10 -11 en 12 en 13

Dinsdag 29/8.Na een paar rustdagen in de Elzas is het hoog tijd om weer eens verder te fietsen.
Reguisheim naar Munchousen.50km
De weg is vlak en het schiet goed op.
Langs het Canal du Rhone au Rhin bereik ik Hunigue,nabij Basel.
Woensdag 30/8,Huningue naar Waldshut 73km.
Basel doorrijden en juiste weg vinden was niet simpel.5keer heen en weer en dan nog een brug missen zodat ik aan de Duitse kant van de Rijn verder fiets.In Rheinfelden wil ik dan de Rijn over gaan ,maar door wegwerkzaamheden is de weg en brug afgesloten.Dan maar verder tot ik een andere brug vind.Oef ,ik ben weer in Zwitserland,nu is het maar enkel de Rheinroutebordjes volgen.Of toch niet,want even verder weer geen bordje te zien,gelukkig helpt Bernard ,mijn gps,mij af en toe.
Vanaf Laufenburg zijn de aanduidingen weer duidelijker en ik geraak zonder verdere problemen ,heel makkelijk in Waldshut,waar Hedwig zijn opwachting maakt.
Donderdag 31/8 Waldshut naar Kaiserstuhl en terug 40 km.Het heeft de hele nacht geregend,zware onweersbuien.In Koblenz ga ik de grens over.Ik ben terug in Zwitserland.Het is een prachtige ,aangeduide route die mij tot vandaag tot Frauenfeld zou moeten brengen.De douane beslist er anders over.Hedwig ,met auto en caravan wordt aan de grenspost van Koblenz,door de Zwitserse douane tegen gehouden.Hij moet blazen en blaast positief.We hadden er s avonds met een duits koppel nogal ingehangen en die alcohol was blijkbaar nog niet verteerd.Hij mag niet verder rijden ,moet sleutels af geven....en dikke boete.Ik krijg telefoon en kan keren.Dat ,bovenop de gietende  regen doen mij besluiten om ineens met de wagen ,ik moet nu toch achter het stuur,door te rijden tot Thusis,aan de voet van de alpen.
Vrijdag 1/9 Na een hele nacht regen en onweer besluiten we om toch maar eens eerst de Splugenpass met de wagen te gaan verkennen.Gelukkig deden we dat ,nog geen 10km ver blijkt de baan afgesloten voor alle verkeer.Waarschijnlijk is de berg naar beneden gekomen door de regenval van vannachtšŸ˜Er zal dus morgen niks anders opzitten dan rond te rijden via de julierpass en St Moritz,met de auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten