donderdag 16 juni 2016

Dag 4 Jalhay tot La Gleize

Vandaag, een primeur, 25 km.
Opstaan en de voetjes in het natte gras ploffen terwijl het echt niet warm is, vrolijkt ons humeur niet op. De camping op zich was oké.  Dus starten met aan te kleden en nadien een natte tent opvouwen. De eerste etappe gaat richting bakker voor ons ontbijt. Een goeie warme tas koffie en cecemelk verwarmt ons van binnen.
Vol goede moed vertrekken we. Nog even de richting controleren ,hierop vertrouw ik volledig op mijn gezel, en het startsein is gegeven. De afdalingen zijn ook niet van de poes, zo dalen. Straks zijn mijn remmen al versleten. Maar stijgen is ook straf.  5%, 10% , 7% en dit al dan niet over een korte of langere afstand.We rijden nu eens langs een  autostrade zoals Martine zegt dan weer op rustiger wegen. Door het bos is het heerlijk rijden vergezeld van het tjilpen van de vogels. Maar ja daar komen dikke,zware wolken opzetten. Even twijfelen zou het regenen of waait het over.? Natuurlijk wat dacht je! Daar vallen de eerste druppels klein en fijn, niet de moeite om de jas boven te halen. Toch besluiten we halt te hadden onder bescherming van een boom om ons bokes op te eten. De toren heeft 12u. geslagen. Wat komen moest, is gebeurd de regen valt mer bakken naar beneden.
In Gleize houden we halt aan een terras met de bedoeling de regenbui te laten voorbijgaan. Tevergeefs, het begint alleen nog feller te regenen.  Er komt zelfs donder en bliksem aan te pas.
We nemen de tijd om wat info op te snuiven over La Gleize. Hier zouden veel vakwerkhuizen, die als de mooiste van de Ardennen worden beschouwd, zijn. Jammer het is geen weer om op wandel te gaan.
Onze tocht eindigt extreem vroeg, we blijven hier overnachten in een kamer. Zeg maar huisje. Ze zetten zelfs de verwarming op voor ons. Alles wordt te drogen gehangen. Ook een wasje heeft plaats. Onze dagtrip eindigt vandaag na 25 km.  Dat zal de komende dagen trappen worden.
Door technische of  elektronische problemen kunnen we geen foto's plaatsen. Dit wordt later wel aangepast.

3 opmerkingen:

  1. Hou de moed erin dames. Het weer zal wel beteren. Een goede nachtrust zal deugd doen.
    Tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al een geluk dat jullie lekker warm en droog kunnen slapen, daar laden de batterijtjes van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na regen komt zonneschijn en dan zal het waarschijnlijk zweten zijn. Ik supporter vanuit mijn hangmat met een rood portootje en doe hier mijn goesting ( mits het afwerken van de takenlijst, die op de tafel gereed lag)haha... Alles op het thuisfront dus onder controle ,zodat onze madammen zonder zorgen hun doelstelling kunnen halen. Bij alle technische snufjes die ze meehebben, had ik mijn vrouw toch graag ook "zonneënergie" meegegeven maar dat was "virtueel" en "digitaal" niet mogelijk... Ik zal het dan maar gewoon gevoelsmatig doen en de andere opgeslagen energie is gewoon...KARAKTER, want dat hebben ze ...

    BeantwoordenVerwijderen